Pastevní, vedle č.p. 409, Jeřmanice

Aditiva na čištění DPF? Jedno velké NE!

Datum publikace: 1. 4. 2021 7:52

Velká část majitelů aut s DPF už jistě zažila situaci, kdy se na panelové desce rozsvítila kontrolka, která signalizovala jeho zanesení.  Metod, jak filtr pevných částic vyčistit, existuje celá řada – vypalování, ultrazvukové čištění, nebo chemicko-termická metoda, kterou používáme i my, a která vykazuje nejlepší výsledky z hlediska šetrnosti, účinnosti i poměrem kvalita/cena. Více info zde nebo na našich specializovaných stránkách pro čištění DPF.

Všechny výše uvedené metody se sice liší způsobem provedení, účinností, šetrností k filtru nebo cenou, jsou ale vždy prováděné v autoservisech.  Někteří majitelé vozů se ale bohužel pod vidinou finanční úspory rozhodnou pro to nejlevnější a zdánlivě nejjednodušší řešení – vyčistit si filtr sami pomocí aditiv. A to je cesta do pekla.

Proč aditiva na čištění DPF nefungují?

Ač se to na první pohled může zdát jako nejlepší a nejsnazší způsob, jak vyřešit problém s DPF, není tomu tak. Na obalech těchto speciálních aditiv se sice dočtete informace od výrobce o „úžasných schopnostech“ daného výrobku, které zvyšují teplotu spalování a tím vedou k pročištění filtru, realita je ale úplně jiná. Tyto výrobky nejenže nejsou ani trochu účinné, filtr dokonce ještě víc zanášejí. Nečistoty a zbytky aditiv nejsou nijak vyloučeny a DPF postupně přicpávají. To může vést až k úplnému ucpání filtru a jeho nenávratnému poškození.

Takto to vypadá, když je DPF zanesené aditivy. Tyto seškvařeniny jsme vyndali z filtru pevných částic u nákladní vozidla Peugeot Boxer. Filtr byl natolik poškozen, že už nebylo možné jej vyčistit a musel být nahrazen novým.

Pokud je i Váš filtr nenávratně poškozen, v našem autoservisu jsme schopni dodat jak nové, tak zánovní DPF filtry v OE kvalitě.

Made by: ELIS web 2024