Pastevní 409, Jeřmanice

AdBlue vs DPF, aneb jak si nezničit filtr pevných částic

Datum publikace: 22. 3. 2021 21:03

AdBlue, neboli 32,5% roztok močoviny v demineralizované vodě, je kapalina, která slouží ke snižování obsahu oxidu dusíku ve výfukových plynech vozidel. Pomáhá tak chránit životní prostředí. Čemu ale nesvědčí, jsou filtry pevných částic.

Nádržku na AdBlue nalezneme především u nákladních aut, stále častěji se s ní ale setkáváme i u osobních vozidel. Hlavní úskalí této kapaliny je to, že pokud Vám dojde a Vy ji nedoplníte, příště už nenastartujete. Toto opatření je dané evropskou legislativou, která automobilovým výrobcům nařizuje, aby vozidla s AdBlue nebylo možné bez tohoto prostředku provozovat.  Tuto záležitost ale lze poměrně snadno zvládat – Vaše vozidlo Vás vždy včas upozorní, že Vám AdBlue dochází.

Jak může AdBlue zanést DPF?

S čím ale bývá už trochu větší potíž, je vliv AdBlue na DPF neboli filtr pevných částic. Při procesu selektivní katalycké redukce, jednoduše řečeno při čištění výfukových plynů, prochází výfukové plyny nejprve filtrem pevných částic. Ten je vyčistí od sazí a následně je do těchto horkých spalin vstřikována močovina (AdBlue), která v kombinaci s vodou přemění škodlivé látky na neškodný dusík a vodní páru.  AdBlue na vzduchu krystalizuje a běžným provozem po čase dochází k tomu, že se vstřikovací tryska zanese částicemi AdBlue. Zanesená tryska pak špatně rozprašuje, a tím se AdBlue dostává do DPF.

Podívejte se na ztvrdlé usazeniny AdBlue, které jsme vyndali z filtru pevných částic nákladního vozidla Mercedes Actros.

A jak tvorbě usazeniny AdBlue zabránit? Naše rada zní – nechávejte vstřikovací trysku pravidelně zkontrolovat a zhruba po 200 tisících najetých km nebo 5 let stáří ji nechte vyčistit. Vaše DPF Vám poděkuje.

Potřebujete vyčistit DPF? Přečtěte si o čištění filtru pevných částic zde nebo na naší specializované stránce www.dpfregenerace.cz.

Předchozí článek
Další článek

Made by: ELIS web 2021